Temesvári színház, én így szeretlek

A temesvári színházban szeretem, hogy Temesváron van. Ha nem ott lenne, sose jutottam volna el a Dóm térre, sose fagyiztam volna a Bega-parton, sose kávéztam volna hajnalban a Papillonban, sose töltöttem volna fél napokat az ominózus Iaşi–Temesvár járaton... Szeretem Temesvárt.
Szeretem a TESZT-et, mert évről évre izgalmasabb, jó, hogy a szervezők mernek változtatni, és nyitottak a visszajelzésekre is.
Szeretem, hogy a színháznak saját grafikusa van, egységes arculata és különleges plakátjai. Szeretném, ha minden színháznak ilyen plakátjai lennének (Benőke, ez célzás!).
Szeretem, hogy dolgozott Temesváron Horváth Csaba, Hajdu Szabolcs, hogy megcsinálták a Parasztoperát és rengeteg kortárs szöveget játszanak. Jó, hogy van egy olyan kőszínház, amiről ez a (jó értelemben vett) kortársság jut mindig eszembe. (N.)

A temesvári sört a büfében. (A.)

Szerettem a Peer Gynt előadásukat, még akkor is, ha kicsit hosszú volt. (T.)

Szerintem Temesváron él és dolgozik a világ két legaranyosabb büfése. (A néni és a bácsi, akik hajnali 4-kor is mosolyognak, reggel tízkor pedig már ott vannak és finom hot dogot készítenek neked.) (T.)

Szeretem azt társulatot, olyan energikusak. Szeretem, hogy ott dolgozik Benedek Levente. Szeretem az előadásaikat, igaz, mostanság nem nagyon láttam őket. Jah, még szeretem az udvarhelyieket a temesvári színházból. (G.)

Szeretem azt a két portrét, amit Markó Béláról és Tőkés Lacáról készített Benőke, s amiknek az idei TESZT-en volt a bemutatója. (T.)

Szeretem a Békeidőt és Benőkét. Nem, Benőkét nem annyira. Na jó, csak vicceltem: szeretem Benőkét. (A.)
 
Azt tapasztalom, hogy aki ott végzi az egyetemet, már nem igazán akar hazajönni. Ez minden valószínűség szerint a város és az ott élő emberek érdeme. Színházai tele vannak energikus művészekkel. A Csiky Gergely Állami Színház repertoárjában szinte valamennyi színházi formanyelv megtalálható.
Haladó szellemükről nem csak repertoárjuk, fesztiváljuk mellett műhelymunkákat szerveznek színészeknek, mely az erdélyi kőszínházak közt egyedülálló. (M.)

Szeretem a temesvári színházi kísérletező kedvét. Ez egy olyan tulajdonságuk, amit más színházakban jóval ritkábban fedezek fel. (T.)

Szeretem a TESZT hangulatát, hogy kitalálták ezt az egészet, s hogy meghívnak kortárs táncos előadásokat, ezáltal is betekintést engedve ebbe a területbe. (A.)

A lépcsőt, de az egyértelmű. Azt mindenki szereti. Szeretem, hogy van nekik külön grafikusuk. Ez elég menő :). Megnyugtató, hogy szépen látszik a fejlődésük. Ebben egyediek az itteni színházakban. Nem dobbantanak nagyot, hanem kis lépésekben egyre jobbak lesznek. Érződik, hogy gondolnak valamit, hogy próbálják megfogalmazni magukat. Szeretem, hogy elhoznak más határon túli színházakat is. Tetszik, hogy egyedi a fesztiváljuk. Az idén különösen jól sikerült. A legjobb fesztivál volt ebben az évben itt. Szeretem a Falat. Szerettem, hogy kiakasztottak az Ahogy tetszikkel. Jó értelemben. Fafejet se felejtem. Izgalmas a Békeidő. Nagyobb kaliberű előadás a Peer Gynt. Kicsit fojtó a Gardénia. Szeretem, amikor Éder Enikő énekli a Köszönöm, hogy szerettél dalt a Parasztoperában. Vagy amikor Lőrincz Rita kijön a színpad elejére, és azt énekli, hogy „ezt az árvát ne bántsátok”. Meghasítja kicsit a lelkem. Az Ahogy tetszik Kész az egész számát. Hogy azt mondja a végén Balázs Attila Jacques-a, hogy „amit választottatok, nekem nem való”. A Mellékhatások díszletét, a Furnitur humorát. Hogy egy adott pillanatban még a Devianciával is meg tudtak siratni. Egyébként sokszor szoktak megsiratni. Köszönöm ezt nekik. (R.)  
Szeretem, hogy olyan normálisak az ottani emberek. (A.)

A Békeidőt én is nagyon szeretem. Imádom benne, hogy mindig más, hogy mindig változik, hogy mindig izgalmas. (T.)

Az erdélyi évad legjobb előadása! Úgy kísérleti, hogy közben érzelgős is, amennyire kell. Okos és laza. Jó volt még a Furniturjuk, a Woody Allenjük, a Peerjük izgalmas, a Mady baby is... Imádom, hogy a legjobb kortárs alkotókkal dolgoznak! Ne adjátok lennebb! (A.)

A TESZT jó hangulatú, és ez fontos. Ja, és jó, hogy a határok megszüntetésén fáradoznak. (A.)

Az udvarhelyieket szeretem a temesvári színházban. (B.)

Imádom nézni Hajdu Szabit a színpadon. Annyira, de annyira jól áll neki a saját előadása. (T.)

Örülök, hogy Hajdu Szabolcsot láthatom élőben, úgy, mint színészt, úgy, mint rendezőt. A temesvári színház az első helyen van olyan szinten, hogy a repertoárjuk felkelti az érdeklődésemet, s csak utána következik a szentgyörgyi színház. Egyszer dolgoztam a TESZTen is, nagyon jó közösség a színészcsapat. Szerettem az Odüsszeusz hazatérése díszletét. Szerettem a Rosencrantz és Guildenstern halott előadásban, ahogy pörgött a felirat a díszleten, zavarba hozott, megkövetelte tőlem a fokozott nézői figyelmet. És persze az előadás humorát is. És Borbély Emília Mady Baby-jét is háromszor láttam, mindig más reakciókat váltott ki bennem. (R.)

Szerettem Emíliával sörözni a Filmtett táborban. (T.)


Kapcsolódó linkek:

Nincsenek megjegyzések: