Udvarhelyi színház, én így szeretlek


Elfogult vagyok az udvarhelyi színházzal szemben. Másodéves teatrológus voltam, amikor befogadtak szakmai gyakorlatra. Shakespeare Ahogy tetszikjét követtem végig Anca Bradu rendezésében. Itt kaptam lehetőséget arra, hogy sokat beszélgessek a színészekkel. Főleg Tóth Árpi és Viola Gábor voltak kíváncsiak a véleményemre, visszajelzéseimre egy-egy próba után. De nemcsak ők, a többiek is folyton érdeklődtek. Lehetőséget kaptam arra, hogy végigkövessem, ahogy a drámaszöveget napról napra formálták (hangsúlyozás, szövegvágás stb.). Ebben Dunkler Réka segítségére is lehettem. Nem akarok csak hármukról beszélni, hiszen mindannyiukkal a mai napig is ugyanolyan jól és nyitottan tudok beszélgetni bármelyik előadásukról. Szeretem Tóth Árpi plazmáit, Fincziski Andit a Plazma2-ben, és nagyon várom már a trilógia harmadik részét. Azt sem felejtem el, hogy Antal Csaba bakancsát én talpaltattam meg a suszternél a bemutató előtti napokban. Az udvarhelyi együttműködéssel bátorságot kaptam arra, hogy nyíltan elmondhassam a véleményemet. Az, hogy részt vehettem a próbafolyamaton, adott egy olyan tapasztalatot, amellyel alá tudom támasztani az előadások kapcsán felmerülő kételyeimet. És most képzeljétek el, ha ez mindenhol hasonlóan működhetne… (R.)
A váradi IFESZT-en, az előadásuk szünetében ismertem meg Ozsváth-Tamás Jenő ügyelőt. Nagyon jó arc. Ráadásul annyira figyelmes ügyelő, hogy míg ezeket írom róla, meg is jelent itt a Livingroomban.
Szeretem Demeter Katát, s becsülöm benne, hogy hűségesen hazacipelte a Váradon kapott, több kilós Bibliát.
Örülök, hogy Udvarhelyen rendez Hatházi András.
Szimpatikus az udvarhelyiekben, hogy foglalkoznak kortárs szövegekkel. (T.)

Örülök, hogy odaszerződött Szilágyi Regina, aki igényes gyerekelőadásokat készített velük már korábban is. Nagy Csongi meg iszonyat jó színész, ő is erősíteni fogja a társulatot. Jó színész ott László Kata, Fincziski Andrea, Bekő Fóri Zenkő, Barabás Árpád... (A.)

Szeretem bennük, hogy van dráMájuk. Hogy odakerült Demeter Kata, s hogy ennek van látszatja. Tóth Árpit, ahogy rendez. Barabás Árpádot, amikor játszik. Szeretem, hogy sokan kézműveskednek a színház mellett. Szeretem az irodában a puffot. (R.)   

Tudja Isten, hogy mi okból szeretem, de szeretem... (K.)

Örvendek, hogy sikerült olyan drámát választani, aminek köze van hozzánk (Fekete tej). Az előadást olyan is értette, aki amúgy nem beszél magyarul: ez azt jelenti, hogy a színészi játék kellően expresszív volt. Meg szeretem a kortárs drámafesztivált is. (B.)

Szeretem a kortárs drámafesztiváljukat. Szerettem a Plazma2, ill. az Ovibrader című felolvasószínházi előadásukban Freddyt. Szerettem a Bernarda Alba háza díszletét. Szeretem P. Fincziski Andrea kacagását és Antal Csaba mosolyát. Szeretem Dunkler Róbertet. Szeretem az ott lévő igazi színházillatot. Szeretem a kis szórólapjaik dizájnját. (E.)

Igazán szimpatikus és tehetséges színművészek dolgoznak ott, ezért különösen sajnálom, hogy ritkán láthatom őket, keveset hallok a munkáikról. (M.)


Kapcsolódó linkek:

Nincsenek megjegyzések: